CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم


Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



September 20, 2011

Hari yang teruk!

Ya!Hari ini sangat teruk.Sangat.
Semua benda tak jadi.
Semua benda tak kena.
Dari awal bangun pagi tadi,saya macam 'Ohh damn!'
Hari ini saya hilang fokus.
Saya tak ada mood.
Nak clerk patient pun,saya rasa hambar.
Alih2 satu sahaja mangsa saya hari ini.
Lepas jumpa Dr petang tadi,saya terus balik bilik.
Dengan kaki yang terhincut-hincut.
Perut yang meragam.
Terus jalan tak pandang kiri kanan.
Mask like face.
Tanpa senyuman.
Fikiran hanya nak cepat sampai bilik.
Dan sekarang saya nak tidur.
Dengan harapan,insyaAllah kalau umur panjang lagi.
Bila saya bangun,semua benda yang tak jadi ni dah tak wujud depan saya.
Lantaklah dengan case write up.
Lantaklah dengan masalah supervisor.
Saya tak nak fikir dah.
ZZZZZZ....









T_________________________________________T
Hujan.Bagai mengiringi luruhnya air jernih dari tubir mata ini.
Ya Allah,Kau tahu aku kuat kan?

No comments: