CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم


Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



August 13, 2011

Ramadhan 13 : Sharing is Caring (^.^)Y

Few days ago,a good friend of mine did mention one thing.
"Rather than reading useless blogs/chitchatting,it's good that if we can maximally use our time in this Holy month of Ramadhan by doing something beneficial."
No offense okey?It's true indeed!
(risau jugak kalau2 that 'useless blog' was referred to mine..hiii)

I love diary and I love to write in it.I express my emotions,my bad feelings,my flower thoughts,my love thingy in it and I'm sure by now,it knows me very well.All this started few years back,when I was in standard 6.See?How young I was at that time but already knew how to play with the emotion stuff.Matang sudeyy :)And now it has been almost 11 years!That's mean I got 11 books as diaries in my wardrobe.Alamakkkk malunya saya kalau ada orang jumpa and baca all my wordings tuuu...Rasa macam nak buang tapi sayang kottt...Harta karun tuuu!

Segala benda mak nenek saya coretkan kat dalam tu.Terbeli nasi goreng masin kat kedai pun saya tulis.Kena usik dengan seniors kat tangga pun saya bagitau incik diari.Gaduh dengn si A,cikgu silap eja nama saya,kena marah dengan mak cik cleaner,dapat love letters ehem ehem lagi la saya eager nak cerita kat incik diari.

Because of my obsession towards diaries thingy,some of my friends did  give me diaries as birthday presents.Lamat,Oin...they are very good friends of mine and they know my silly part!Ahhh...tiba2 rindu kalian :)

Kalau zaman2 sekolah dulu,I tried my best untuk tulis diari hari2 but by now..with all the medical books in my desk plus yang tersusun canntikkk je tanpa diusik atas rak ditambah lagi dengan patients' clerking,I have to accept that I have very limited time to continue my obsession towards diaries.Tapi kalau dah namanya obsession,supposed that it will not fade by hard times,right?Yess!And that is the reason why When It Talks being born!

With this blog,I change my way of writing towards something beneficial,to me and the readers.Bukan diari tetapi lebih kepada perkongsian.I love to read (buku medik jauh sekali ;p).Buku motivasi,ilmiah,novels,newspapers,articles,blogs etc2.And I love to share.Share what I have read,my thoughts,my perceptions.Tapi saya tak pandai nak bercakap,tak pandai nak beritahu orang lain pandangan saya,apa yang saya rasa (that's my bad).And here comes the role of my blog.Walaupun tulisan saya tak bagus pun tapi sekurang2nya saya puas.And I would be very2 appreciated as u like and get something from my writing."People might forget what u say to them but people wont forget how u make them feel".

I write what I think at that moment.If something popped up in my mind and I have the access to internet,surely I will directly post it.Till now,there is no-draft-thingy.Sebab nanti macam basi je kan kalau tak post terus.All posts here memang telus lahir dari hati dan perasaan saya (ceewahhh) so ampun maaf saya pohon kalau ada hati yang terguris dengan tulisan saya ni.

Ilmu yang kita ada bukanlah Allah kurniakan untuk kita seorang sahaja tapi untuk dikongsi bersama orang lain.Dan saya percaya jika kita berkongsi benda yang baik,insyaAllah perkara yang baik itu akan lebih sebati dengan jiwa kita sedikit demi sedikit.Maksudnya kalau saya berkongsi tentang indahnya SABAR,maka insyaAllah sifat sabar itu akan tertanam dalam diri saya dan saya sendiri akan dapat merasai indahnya sabar itu!And all this actually more towards self reminder.Moga2 dengan perkongsian tersebut,jiwa saya akan turut sama terdidik seperti tulisan saya itu.InsyaAllah...Sharing is caring right? <3



"Ya Allah,ampunkanlah bagiku amalan yang telah kukerjakan dan apa yang akan kukerjakan,sesuatu yang aku sembunyikan dan sesuatu yang aku nyatakan,sesuatu yang tidak sengaja kulakukan dan sesuatu yang Engkau lebih mengetahuinya daripadaku.Engkaulah yang terawal dan Engkau yang terakhir,tiada Tuhan selain Engkau."
Ameen Ya Rabbal Alamin


Jumpa lagii....

No comments: