CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم


Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



August 17, 2010

Menjadi Satu

Tangguh!Tangguh!Tangguh!
Inilah jadinya ;(
Byk sbnrnya yg nk nulis ni tp tangguh lagi & lagi
Ni baru balik drpd group work edit slide utk presentation hari rabu ni
Dan kali ni turn SAYA yang jadi PRESENTER..aiyakk!
Moga dipermudahkan segala urusan..amin~MySpace


Daripada kisah barang2ku (pendrive,rantai tangan,kad matrik,botol air) yang lesap entah ke mana,masuk kampung,hari bowling sePBL,birthday Akak,cuti konvo seminggu,'kehilangan jam tangan',karnival Yokuk,buat kad matrik baru,birthday Nabil,puasa & macam2 lagi...akhirnya semua2 ni dipadukan MENJADI SATU dlm satu entri MySpace



******************************************
Betul!Aku tak tahu mana perginya semua benda2 Allah ni.Langsung lesap!Hilang!Tak de dah!Tapi pendrive?Naseb baik jumpa.Fuh!Alhamdulillah...Tau kenapa saya saaayang sgt pd ni?Ada 3 sebab :D




yang kartun kuning besar tu baru tambah jer
1) Pd ni saya beli ni Australia dgn harga AUD15.Disebabkan memory card si Coolpix ni dah tak de extra space,saya HARUS beli jgk satu pd supaya boleh simpan gamba2 dlm tu.Kalau tak,saya tak boleh ambik gamba tgh maen snow dah.Rugi!
2) Gambar2 masa kat Aussie semuanya ada dalam pd tu.No copy!So,tak ke sayang kalau pd tu hilang begitu sahaja??
3) Satu2nya keychain yang ada kat pd tu adalah keychain huruf 'N' kaler pink.Keychain tu saya beli kat Korea & mesti la saya sayang keychain tu.
Bersungguh saya nangis bila cari2 tak jumpa jgk pd tu.Sgt2 sedih tapi Alhamdulillah DIA temukan balik saya dgn pd tu.Saya jumpa pd tu bwh meja dlm dewan kuliah.Terima Kasih Allah :D
Yang lain2 tu saya memang tak jumpa & saya bertawakkal kpd-Nya,insyaAllah suatuhari nanti saya akan jumpa jgk.Biar lambat atau cepat sbb saya memang sayangkan barang2 kepunyaan saya!Psl kad matrik,saya dah buat yang baru sbb takut nanti susah pulak nak gerak2 dlm kampus ni.Nak masuk pintu pagar kt dpn ngan kereta,gna kad matrik.Masuk ward,guna kad matrik.Nasib baik nak cucuk duit,aku tak guna kad matrik.Kalau tak,mahunya aku meraung tgh2 org ramai kat mesin ATM Bank Islam tu nanti.



******************************************



Habis jer buat survey kat kampung & before kami analyse data2 tu dgn setekun-tekunnya,kami decide nak enjoy kejap.Tup tup finalize gi main bowling.Huh!Dah berkurun aku tak main benda tu.Selama 20thn++ hidup ni,baru sekali jer kot main,ngan akak kat KL dulu.Masa tu aku kecik kot lagi.Dan ini sebenarnya kali pertama kami satu PBL hang out mcm ni.Happening jgk korang eh!Heee~







lps main,gi makan kat Instant Noodles
*************************************************
29 Julai,bertambah la lagi satu tahun usia kakakku.Kakakku yang sulung & aku,yang bongsu.Tgh2,semua hero.Beza umur kami 12 thn.So,kira tahun akak nak ambik UPSR tu lah,mama mengandungkan aku.Cerita akak,dia sentiasa berdoa & solat hajat supaya kandungan mama tu,anak perempuan.Sebab 3-3 adik dia laki2.Tup tup lahirlah aku sebagai puteri bongsu kpd En Wan Abdul Rahman & Puan Siti Salmiah.Heheee~
So,to my beloved super dupie adorable akak,'HAPPY BIRTHDAY TO U'!!May all the happiness be with u forever & ever.Mmuaxx~



MySpace




************************************


Kisah masa cuti konvo seminggu dulu....

Petang Jumaat tu,ingatkan nak balik USM kul 6,tapi gara2 mencari jam tangan ku yang 'lesap' entah ke mana,lambat la aku start enjin balik USM.Berpeluh2 aku cari.Habis aku punggah kusyen2.Sampaikan mama pun ke hulur ke hilir turun naik bilik aku semata2 nak cari jam tu.Tapi tak jumpa pun.Aku pun kata,biarlah.Mungkin kat asrama kot.Sedapkan hati sendiri.Sampai jer bilik asrama,bukak almari,lorhh...sini rupanya kau eh!Telefon mama,bagitau dah jumpa jam tangan.Tau apa jawab mama?"Kamu ni ada boyfriend ke nana?Asyik2 lupe jer semua barang ni."Gulpp..erkk??MySpace

*********************************************



Hari Sabtu,aku & the geng terlibat sbg sukarelawan Karnival Yokuk(Yayasan Orang Kurang Upaya Kelantan).It taught me alot act.Praise be to Allah on what we are now!Walaupun serba kekurangan,mereka masih menghargai apa yang Allah kurniakan kepada mereka.What a spirit!


MySpace



********************************************



Birthday Nabil?Nabil merupakan anak sulung kakakku (gambar dia atas) & 16/8/10,genaplah usianya 5 thn.5 thn??Wow!Beso dah ghopanya anak buah aku sorang ni.Padanlah dgn mulutnya tu yang tak tahu bila nak berhenti bercakap.Cuba bayangkan masa kat Aussie dulu,perjalanan 8 jam dari Canberra-Melbourne,si kecik ni boleh bercakap tak berhenti.Non stop ok!Tak tidur langsung.Dari satu topik kpd topik yang lain.Siap nyanyi2 lagi.Aku yang mendengar ni pulak yang naik letih.MySpace

with one of his birthday present last year

************************************************

Dan sbgi penutup kpd entri kali ini,saya ucapkan kepada semua Muslim & Muslimat seluruh dunia,selamat menyambut bulan Ramadan Al-Mubarak.InsyaAllah moga tahun ini lebih berkat dan segala ibadah & pengabdian kita di bulan mulia ini diterima oleh-Nya.Amin~








MySpace
::kokoro no omoi::



No comments: