CARILAH CINTA ILAHI NESCAYA KAMU AKAN MENDAPAT CINTA MANUSIA


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم


Ya Allah!Limpahkanlah rahmat yang penuh dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW yang terungkai dengannya oleh simpulan dan terhapus dengannya oleh segala kesusahan dan diselesai dengannya dengan segala hajat dan dicapai dengannya segala kegemaran dan mudah-mudahan cantik kesudahan serta diharapkan turun hujan dengan berkat wajahnya yang mulia.Dan juga di atas keluarganya dan sahabat-sahabatnya pada setiap detik dan nafas dengan bilangan setiap yang maklum bagiMu.



April 29, 2010

::Ya Allah,permudahkan urusanku::

"NeVer regRet AnytHing BecaUse aT 0nE tiMe,iT waS eXactLy wHat y0U wAnteD"




Memang mendalam makna quote ini bagi aku.


Jgn pernah menyesal krna suatu masa nnti,itu adalah apa yang aku nak sebenarnya.Sebab kadang2 aku pernah rasa menyesal.




Menyesalkah aku sebab ambil bidang ini?

Menyesalkah aku sebab terpaksa korbankan byk masa semata2 nk habiskan pengajian 5 thn ini?


Menyesalkah aku sebab zaman universitiku x seperti orang lain?




Masya-Allah..Ya Allah,ampunkan aku!


Aku seperti menyalahkan takdir.Menolak ketentuanMu.


Aku dipilih utk menggalas tanggungjawab ini kerana Kau tahu aku mampu melakukannya.


Jadi,mengapa harus aku rasa sedih?


Aku patut gembira,bersyukur!




'Kerja doktor ni,jalan ke syurga jelas sebab banyak tolong orang'


(petikan dari buku Denyut Kasih Medik)




~Insya-Allah~


Ya Allah,permudahkanlah urusanku!


Permudahkan pengajian 5 tahun ku di sini.


~Amin~




"Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu.Dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu.Dan ingatlah Allah jualah yang mengetahui sedang kamu tidak mengetahuinya"


(Al-Baqarah : 216)




::kokoro no omoi::


3 comments:

fieha said...

salam..la nana ke..ingt sape..hehe..nana..nnt nk blaja bhs korea ngan nana boleh..hehe

ishanokokoro said...

wslm~
hehe~
korea??kte x blaja korea lah fieha..kta blaja jepun jer..tu pon stakat watashiwa anata tu bley lah..ngeee~

fieha said...

silap..nak blaja bhs jepun sebenarnye..haha